wycieczki międzynarodowe

polsko-niemiecka

Euroweek

YFU

>>> przejdź do strony głównej <<<

galeria zdjęć

śledź nas na facebooku

W dniach od 4 listopada do 12 listopada 2022r. odbyła się wycieczka do Wielkiej Brytanii pod opieką Pani Małgorzaty Przeździk-Zynek, Pani Doroty Domagały-Pępek, Pani Jadwigi Chudzik i Pani Ewy Król. Po długiej podróży dojechaliśmy do naszej pierwszej destynacji - Canterbury w północnej Anglii. Tam udaliśmy na spacer malowniczymi uliczkami, po drodze słuchając interesujących ciekawostek od Pana Rysia - naszego przewodnika. Następnego dnia dotarliśmy do stolicy Wielkiej Brytanii - Londynu. Zobaczyliśmy Pałac Kensington i ogrody dookoła niego oraz trzymuzea: Historii Naturalnej, Nauki, Wiktorii i Alberta. Po nocnym przejeździe do Szkocji udaliśmy się na zwiedzanie Edynburga. Na początek odwiedziliśmy zamek edynburski i przeszliśmy się słynną ulicą - The Royal Mile. Mieliśmy okazję zobaczyć też memoriał słynnego pieska Bobby’ego i Muzeum Narodowe w Szkocji, gdzie m.in. wystawiona była owca Dolly. Dzień zakończyliśmy zapoznaniem się z szkockimi rodzinami, które przez następne 3 dni gościły nas w swoich domach. W kolejnych dniach mieliśmy okazję widzieć malownicze krajobrazy natury szkockiej. Odwiedziliśmy Fort William, Melrose, Glasgow i Stirling z pięknym zamkiem na wzgórzu, a przejazdem podziwialiśmy Highlands z urokliwymi pagórkami i wieloma wodospadami. W ostatnim dniu naszej wycieczki znowu zawitaliśmy do Londynu. Tym razem widzieliśmy Big Bena, pałac Westminsterski i mieliśmy okazję zobaczyć zmianę warty. Panie polonistki oprowadziły nas po Galerii Narodowej, omawiając z nami znane dzieła. Dzień zakończyliśmy w Chinatown i Soho. Ta wycieczka była niepowtarzalną okazją, by dogłębnie zwiedzić Szkocję i Londyn w tak krótkim czasie. Szczególne podziękowania składamy Pani Małgorzacie Przeździk-Zynek, dzięki której taki wyjazd mógł się udać oraz pozostałym Paniom za opiekę podczas niego.

Szkocja

z Oddziałami Dwujęzycznymi

im. Kanclerza Jana Zamoyskiego

w Dąbrowie Górniczej

"Takie Rzeczypospolite będą, jakie ich młodzieży chowanie"

sekretariat@zamoyski.dg.pl

Kontakt

Jan Zamoyski

dołacz do nas

Oficjalna strona V Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Jana Kanclerza Zamoyskiego w Dąbrowie Górniczej