23 maja 2022

Amsterdam-Paryż Tour

W sobotę 23 kwietnia br. o godzinie 17.00 my, uczniowie klas trzecich N, wyruszyliśmy na wycieczkę autokarową do Amsterdamu i Paryża. Po całonocnym przejeździe przez Niemcy  wschodzące słońce powitaliśmy już w Niderlandach. Pierwszą odwiedzaną atrakcją było Rijksmuseum w Amsterdamie - mieliśmy okazję zobaczyć tam obrazy między innymi  Vermeera, Van Gogha oraz Rembrandta. Następnie, spacerując między kanałami i pięknymi domami, udaliśmy się na targ kwiatowy, gdzie mieliśmy czas, aby wybrać i kupić najpiękniejsze z tulipanów. Nasze spotkanie z Amsterdamem zwieńczyliśmy rejsem po najważniejszych kanałach, podczas którego mieliśmy okazję zobaczyć Dancing Houses, a także domy w najbardziej luksusowej dzielnicy miasta, w tym dom burmistrza.

Naszym następnym celem było sławne miasto świateł – Paryż, na którego zwiedzanie przeznaczyliśmy dwa dni. Pierwszego dotarliśmy na taras widokowy wieży Eiffla, skąd mogliśmy podziwiać panoramę miasta. Odwiedziliśmy także Bazylikę Sacre Coeur w centrum klimatycznej dzielnicy artystów - Montmartre. Dzięki uprzejmości naszych panów kierowców objechaliśmy całe centrum Paryża, oglądając z okien autokaru najważniejsze zabytki.

Następnego dnia odpoczęliśmy od ruchliwego Paryża zwiedzając zamki nad Loarą - między innymi zamek Chambord ze sławną klatką schodową w kształcie dwóch spirali skręcających w tę samą stronę, ale nie krzyżujących się ze sobą, projektu Leonardo da Vinci oraz zamki w Cheverny i Blois. Podczas tej wyprawy mieliśmy sposobność wczuć się w klimat francuskiej wsi tchnący spokojem ducha.

Ostatniego dnia naszej wycieczki powróciliśmy do pięknego Paryża.  Zobaczyliśmy wiele zabytków i innych atrakcji turystycznych (przeszliśmy prawie 20 km!). Przemierzyliśmy Pola Elizejskie, aby zobaczyć  słynny Łuk Triumfalny, nie mogliśmy także pominąć katedry Notre Dame, która wciąż pozostaje w remoncie po pożarze. Najbardziej wyczekiwanym punktem programu był Luwr, gdzie wyruszyliśmy na poszukiwania obrazów znanych nam z lekcji języka polskiego, z nieśmiertelną Mona Lisą na czele. Odbyliśmy rejs po Sekwanie, oglądając stolicę Francji z innej perspektywy wraz z tańczącymi i bawiącymi się na bulwarach paryżanami. Ostatnią rzeczą jaką zobaczyliśmy był rozbłysk świateł na wieży Eiffla - po całodniowym zwiedzaniu był to idealny element zwieńczający naszą przygodę.

Podczas drogi powrotnej, mimo zmęczenia, cały czas dzieliliśmy się wrażeniami z wycieczki. Cali i zdrowi powróciliśmy do Dąbrowy Górniczej - z pięknymi wspomnieniami.

Ania Mrugała

Galeria z wycieczki dostępna jest tutaj.

SOLIDARNI Z UKRAINĄ

Srebrna Tarcza Perspektywy 2022
Herb - Orzeł Biały

V Liceum Ogólnokształcące

z Oddziałami Dwujęzycznymi

im. Kanclerza Jana Zamoyskiego

w Dąbrowie Górniczej

"Takie Rzeczypospolite będą, jakie ich młodzieży chowanie"

sekretariat@zamoyski.dg.pl

Kontakt

Jan Zamoyski

dołacz do nas

Oficjalna strona V Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Jana Kanclerza Zamoyskiego w Dąbrowie Górniczej